- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Viedokļraksti
Reklāma nākotnē mūs uzrunās personīgāk
Marija Ābola
Šobrīd plašsaziņas līdzekļos aktīvi tiek apspriestas dažādu produktu reklāmas, tajās ietvertā informācija un vizuālais tēls. Daudzi norāda, ka reklāmas paliek aizvien izaicinošākas, kamēr citi uzteic to veidotāju radošumu. Tieši drosmīgas un radošas vides reklāmas nākotnē redzēsim aizvien vairāk, savā pētījuma secina Biznesa augstskola Turība studente Marija Ābola. Viņa norāda, ka atrašanās labākajā vietā vēl negarantē, ka reklāma tiks pamanīta kopējā jūklī, tāpēc to veidotājiem jāliek lietā radošums un drosme.
Radošums un konteksts
Pieaugot konkurencei, nepietiks tikai ar radošumu vien, tāpēc ļoti būtiski, lai reklāmās tiktu saglabāts arī konteksts un skaidra kopējā ideja. Radošums un konteksts ir divi ārkārtīgi svarīgi elementi, kas iet roku rokā, un pareizais translācijas laiks un vieta var spēcīgi papildināt reklāmā nododamo ziņu un tās efektu. Austrālijā veikts pētījums secina, ka brīdī, kad patērētāji redz reklāmu, apkārtējās vides iezīmes rada spēcīgu iespaidu uz redzēto, līdz ar to pareizi izvēlēta reklāmas izvietojuma vieta var uzlabot radošā risinājuma uztveri.
Īsi, vienkārši un skaidri
Jo atbilstošāka kontekstam ir reklāma, jo labāki būs tās rezultāti. Piemēram, vides reklāma netiek izvietota blakus cita veida informatīvam vai izklaidējošam saturam, kā tas ir citos mediju veidos, taču arī šim reklāmas veidam atbilstība, kādā ziņa tiek piegādāta auditorijai, ir ne mazāk svarīga. Veidojot radošos materiālus, vajadzētu vadīties pēc mediju izveidotajām vadlīnijām, lai padarītu reklāmu pamanāmu un viegli uztveramu auditorijai. Ziņai, ko nodod digitālajos vides ekrānos, ir jābūt īsai, vienkāršai un skaidri salasāmai.
Vairāk reklāmas brauktuvju malās
Attīstoties tehnoloģijām, mainās arī pilsētvide, un līdzi tiem – arī mūsu paradumi. Reklāmas tirgus kļūs tikai piesātinātāks un reklāmas troksnis – skaļāks. Ieviešot satiksmē pašbraucošus auto, to vadītāji vairs nepievērsīs uzmanību ceļa zīmēm un, iespējams, būs vairāk gatavi veltīt laiku ārā notiekošajam. Tas nozīmē vēl vairāk reklāmas ceļu un brauktuvju malās, turklāt ne tikai statiskus plakātus, bet arī video formātu.
No reklāmas nav iespējams izvairīties
Tā kā no reklāmas pilsētvidē izvairīties nav iespējams, patīkamāk būtu redzēt reklāmu, ar ko asociēt savu personību un vajadzības. Reklāmu veidotāji aizvien vairāk pētīs mūsu datus, pārvietošanos, paradumus un vērtības, lai veidotu pielāgotu reklāmu, kas uzrunā.
Autore: Biznesa augstskolas Turība studente Marija Ābola