Jaunumi
Komunikācijas diena Turībā: jauns sadarbības līgums, vieslekcijas un ieskats jauniešu sociālo tīklu paradumos
Lai veicinātu komunikācijas nozares attīstību un zināšanu apmaiņu, Biznesa augstskolā Turība 27. novembrī norisinājās Komunikācijas diena, kurā tika parakstīts sadarbības līgums ar Latvijas Komunikācijas asociāciju un varēja noklausīties vairāku komunikācijas profesionāļu vieslekcijas. Savukārt augstskolas Komunikācijas virziens prezentēja pētījuma pirmos starprezultātus par jauniešu sociālo tīklu lietošanas paradumiem.
“Ikviena nozare sagaida augsti izglītotus jauniešus, tāpēc ir ļoti svarīgi veidot studiju saturu, kas atbilst nozares vajadzībām un jaunākajām prasībām. Šobrīd Komunikācijas studiju virziens aktīvi sadarbojas ar komunikācijas nozares lielākajām asociācijām, turklāt šo asociāciju biedri ir arī docētāji. Šādas sadarbības dod iespēju kopīgi veicināt profesionālo izaugsmi, sadarbību projektos un pētījumos, prakšu nodrošināšanā, kā arī vieslekcijās,” uzsver Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas studiju virziena vadītāja Jana Bunkus.
Sadarbības līgumu parakstīja Biznesa augstskolas Turība valdes priekšsēdētājs Imants Bergs un Latvijas Komunikācijas asociācijas prezidente Antra Bork-Ržečicka, kuras vadītā asociācija apvieno 11 vadošos Latvijas komunikācijas nozares uzņēmumus, kuri izceļas ar augstiem profesionālajiem un ētikas standartiem, kā arī ar izciliem sasniegumiem sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniegšanas jomā gan vietējā, gan starptautiskā mērogā.
Pēc līguma parakstīšanas Antra Bork-Ržečicka uzsvēra, ka šis līgums ir kā solījums piedalīties topošo komunikācijas speciālistu karjeras izaugsmē, jo nozarē pastāv pieprasījums pēc profesionāliem komunikatoriem un mainījusies komunikācijas loma uz stratēģisko komunikāciju, kas ietver ne tikai darbu ar medijiem, bet arī pārmaiņu vadību un krīzes komunikāciju.
Sadarbības partnerus un studentus uzrunāja Biznesa augstskolas Turība rektore Zane Driņķe, paužot, ka 21. gadsimtā caurviju prasmes ir būtiskākās, un viena no tādām ir komunikācija. “Kā liecina pētījumi, tad 85% vadītāju ikdienu aizņem tieši komunikācija, un tādēļ jautājums ir par to, cik efektīvi mēs to darām. Profesionālo komunikatoru spēja ir māksla dzirdēt vārdo nepateikto,” atzina rektore.
Komunikācijas dienas ietvaros studentiem un arī citiem interesentiem bija iespēja piedalīties divās vieslekcijās - komunikācijas aģentūras “Golin Riga” radošā direktore Anete Ķestere un stratēģis Kārlis Zenne runāja par tēmu “Pārmaiņas, kurām ir nozīme. Kā radīt pārmaiņas, kurām ir nozīme?”, bet Latvijas asociāciju sabiedrisko attiecību profesionāļiem valdes locekle Sigita Pildava runāja par to, kas gaidāms, kad gaidāms darbs nozarē, uzsverot to, ka galvenais ir mācīties un pilnveidoties, nebaidīties kļūdīties, kā arī meklēt atbildes uz sev svarīgiem jautājumiem, jo ikviens komunikācijas jomas speciālists ir sācis profesionālo darbību, esot mācekļa lomā.
Savukārt Turības Komunikācijas studiju virziena vadītāja Jana Bunkus prezentēja pētījuma pirmos starprezultātus par jauniešu sociālo mediju lietošanas paradumiem. Pašreizējie pētījuma dati atklāj, ka sociālie tīkli jauniešiem ir ne tikai saziņas un izklaides platforma, bet arī galvenais informācijas avots, kurā tiek pavadīts vērā ņemams ikdienas laika sprīdis.
Pētījums turpināsies līdz 2025. gada 19. februārim, bet pētījuma rezultāti tiks prezentēti Biznesa augstskolas Turība starptautiski zinātniskajā konferencē “Uzņēmējdarbības attīstības radars 2025”, kura notiks 2025. gada 19. martā. Katrs jaunietis vecumā no 18 līdz 25 gadiem ir lūgts aizpildīt anketu: latviešu valodā - https://forms.gle/w44iVQGt4bJc7D1w8, savukārt angļu valodā - https://forms.gle/JRgP1Xu7poFdcSo1A.
Pētījumu veic Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes Komunikācijas studiju virziena vadītāja Jana Bunkus kopā ar starptautiskās komunikācijas vadības studentēm Angelīnu Bičkoviču un Andu Modri.
Komunikācijas prasmes mūsdienu darba vidē tiek atzinīgi novērtētas, un darba devēji uzskata tās par vērtīgām un pat nepieciešamām, jo tās var pacelt karjeru jaunā līmenī. Biznesa augstskola Turība piedāvā komunikācijas studijas bakalaura, maģistra un doktora līmenī, sniedzot iespēju iegūt jaunas zināšanas komunikācijā gan jaunajiem komunikācijas studentiem, gan jau praktizējošiem profesionāļiem.
Attīstot studiju programmas saturu atbilstoši darba tirgus prasībām un sekojot līdzi nozares vajadzībām, ir pilnveidota esošā bakalaura studiju programma, pārtopot ar nosaukumu “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadības”. To absolvējot, tiks iegūts profesionālais bakalaura grāds komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadībā.
Studiju programmu un studiju procesa pilnveide notiek cieša sasaitē ar nozari. Lai jau studiju laikā studenti gūtu jaunāko nozares informāciju un būt ciešā sasaistē nozari, Biznesa augstskolā Turība liels uzsvars tiek likts uz praktiskajām zināšanām un pasniedzējiem – savas nozares profesionāļiem. Tieši tādēļ augstskola lepojas ar sadarbības partneriem - uzņēmumiem, organizācijām un institūcijām, kas ar savām zināšanām dalās gan vieslekcijās, gan sniedz studentiem iespēju gūt praktisku pieredzi, darbojoties uzņēmumos. Kopumā Biznesa augstskolas Turība sadarbības partneru loks ir plašs, un ar katru gadu šim pulkam pievienojas aizvien jauni.
Jāpiemin, ka jau vairākus gadus esošo sadarbības partneru lokā ir arī vēl otra komunikācijas nozares asociācija - Latvijas asociācija sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP), kas apvieno vairāk nekā 100 komunikācijas nozares profesionāļus un akadēmiķus. Asociācijas mērķis ir veidot sabiedrisko attiecību nozares reputāciju, sniegt tīklošanās iespējas nozares profesionāļiem, kā arī pārstāvēt sabiedrisko attiecību profesionāļu intereses.