Jaunumi
Kuldīgas uzņēmēja Aija Pušīlova: izglītība ir pamats panākumiem
Līdzsvarojot izglītību un uzņēmējdarbību, Kuldīgas uzņēmēja, Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes absolvente Aija Pušīlova dalās savā pieredzē, atklājot, kā izglītība un prasmes veicina panākumus un kā rast līdzsvaru starp darbu, kvalitāti un klientu pieredzi. “Mans ceļš no absolventes līdz uzņēmējdarbības vadītājai Kuldīgā liecina par to, ka izglītība ir pamats panākumiem,” atzīst Aija.
Aija šobrīd vada brīvdienu māju un apartamentus "Raxti", kulināriju & banketēriju "Nr.1" un romantiskus apartamentus " Romance" Kuldīgas vecpilsētā.
Apdomājot savu laiku Biznesa augstskolā Turība, kā Jūsu izglītība un pieredze veicināja Jūsu panākumus uzņēmējdarbības jomā?
Izglītība palīdz orientēties situācijās, lai pieņemtu pareizus lēmumus, un izglītība, kuru apguvu Turībā bija bagātīga ar prezentācijas prasmēm, kuras ļoti noder ikdienas darbā gan ar klientiem, gan ar kolēģiem. Tāpat jāpiemin, ka studējot studentam ļoti daudz ir patstāvīgi jādarbojas, meklējot informāciju un formulējot domu, un tieši šīs prasmes arī ļoti noderīgas darbā. Viss, ko pieminēju veicina panākumus, jo izglītība ir pieredze, bet pieredze nostiprina prasmes.
Kādus padomus Jūs būtu devusi pati sev, sākot savu ceļu uzņēmējdarbībā un tūrisma nozarē, ja atgrieztos pie Turības studenta statusa?
Viens no galvenajiem padomiem, uzsākot uzņēmējdarbību apkalpošanas nozarē, ir uzdot sev jautājumu: “Vai tu saproti, ka tava izvēlētā profesija nav darbs, bet gan dzīvesveids?”
Kā uzņēmuma īpašniecei tev jābūt pieejamai 24 stundas /7 dienas nedēļā. Tev jārada emocijas, sajūtas un svētki citiem! Strādājot šajā nozarē, tas, manuprāt, ir pats galvenais, lai tavs darbs ar laiku nekļūtu par apgrūtinājumu.
Kādas prasmes vai kvalitātes Jūs uzskatāt par būtiskām jaunajiem tūrisma nozares speciālistiem, un kā šīs prasmes ir palīdzējušas jums veiksmīgi vadīt savus uzņēmumus Kuldīgā?
Drosme! Nebaidīties no savām idejām, realizēt tās, sekot līdzi jaunām tendencēm. Izmēģināt, kļūdīties, sākt no jauna. Ļauties savam domu lidojumam. Darīt tā, lai no padarītā ir gandarījums. Svarīgas ir pamatu zināšanas, prasmes, teorija, ko apgūstam augstskolā, taču esmu sapratusi, ka tikai ar savu darbu un neatlaidību būs sasniedzams vēlamais rezultāts.
Kādas bija Jūsu lielākās mācības vai atklājumi, saskaroties ar uzņēmējdarbību un tūrisma nozari, ko Jūs vēlētos padalīties ar cilvēkiem, kas ienāk šajā sfērā?
Sezonalitāte! Iedzīvotāju skaita trūkums valstī. Viss atkarīgs no tūrisma uzņēmuma atrašanās vietas un komandas, kas nodrošina, rada sajūtas un viesmīlību, pēc kā mūsu klienti tiecās.
Kādas bija galvenās motivācijas un iedvesmas faktori, kas Jūs mudināja uzsākt viesnīcas un konditorejas biznesu Kuldīgā? Kā šie uzņēmumi papildina viens otru?
Kuldīga ir ļoti nozīmīga pilsēta Latvijas tūrisma kartē. Es Kuldīgu gribētu dēvēt par vienu no Latvijas tūrisma ‘’pērlēm’’. Gan ar savu arhitektūru, gan neatlaidīgajiem kurzemniekiem. Tā ir kā liels muzejs, kuram mēs varam izbraukt cauri. Visas šīs sajūtas mani uzrunāja atgriezties Kuldīgā, investēt un veidot savu komandu, uzņēmējdarbību.
Kā Jūs izmantojāt savas starptautiskās pieredzes, lai attīstītu un pielāgotu savus uzņēmumus Kuldīgā, ņemot vērā globālās tūrisma tendences un standartus?
Starptautiskai pieredzei ir ļoti būtiska nozīme. Tā mums dod plašāku redzējumu, pieredzi. Studējot Biznesa augstskolā Turība izmantoju visas piedāvātās ārvalstu prakses iespējas. Šādi sagatavoju savas jaunās karjeras ‘’mugursomu’’, lai veiksmīgi varētu startēt ēdināšanas un izmitināšanas nozarē. Tā ir neatņemama pieredze, citas ēdināšanas kultūras izzināšanā.
Kādas ir bijušas lielākās grūtības un izaicinājumi, ar kuriem Jūs saskārāties, attīstot savus uzņēmumus Kuldīgā, un kā Jūs tās pārvarējāt?
Veiksmīgas komandas izveide uzskatu par pašu svarīgāko tūrisma uzņēmuma vadībā. Tavi darbinieki ir uzņēmuma spogulis, kvalitātes rādītājs. Tie rada produktu, pasniedz to, radot emocijas mūsu apmeklētājiem. Svarīgi ir visiem ‘’ķēdes’’ posmiem strādāt ar vienlīdzīgu intensitāti, jo tikai tā mēs varam sasniegt, nodrošināt vēlamo rezultātu.
Kāda ir Jūsu filozofija attiecībā uz klientu pieredzi un kā Jūs cenšaties radīt un uzturēt pozitīvas attiecības ar jūsu viesiem?
Sajūtas! Ļoti svarīgi ēdināšanas un izmitināšanas nozarē ir radīt sajūtas. Tās klienti novērtē un patur atmiņā, lai atgrieztos. Kvalitāte! Nezaudēt kvalitāti, nodrošināt to katram klientam, katru apmeklēšanas reizi. Ieklausīties! Gan pozitīva, gan negatīva kritika ir vērsta uz uzņēmuma labāku gala produkta izveidi.
Varat padalīties ar kādu īpašu piedzīvojumu vai brīžu, kas Jums īpaši atmiņā palicis, vadot brīvdienu māju, kulināriju un romantiskus apartamentus Kuldīgā?
Katra diena, kā piedzīvojums! Sasniegt vēlamo rezultātu piedāvājot ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu ir kā apbalvojums man un manai komandai. Laimīgs klients ir mūsu kopīgi izvirzīto mērķu sasniegums.
Ar dažādajām nozarēm, ko Jūs pārstāvat, kā Jūs līdzsvarojat savu laiku un resursus, lai nodrošinātu veiksmīgu visu Jūsu uzņēmumu darbību?
Ticot sev un saviem līdzcilvēkiem ļoti daudz ir sasniedzams. Līdzsvarot laiku apkalpošanas nozarē ir tikpat kā neiespējami, jo katram klientam un viesim, komandai šķiet, ka tev ir jābūt pieejamai. Cenšoties deleģēt pienākumus, un atbildību notiek virzība uz priekšu.