Jaunumi

08.05.2024

Sirds darbs - klientu serviss un pārdošana

Ināra Giela absolvējusi Biznesa augstskolas Turība bakalaura programmu “Sabiedriskās attiecības”. Viņa atzīst, ka savā profesijā nav nostrādājusi nevienu dienu, bet, darbojoties viesnīcu nozarē, visa darba dzīve ir saistīta par un ap komunikāciju ar klientiem. Kādi ir lielākie viesnīcu nozares izaicinājumi, kā studijas ietekmējušas karjeras virzību un kādām īpašībām ir jāpiemīt labam vadītājam? Uz šiem un citiem jautājumiem atbild Turības absolvente.

“Es teiktu, ka vadītājs ir komunikators, stratēģis un analītiķis. Viņam jāpiemīt harizmai. Vislabākais vadītājs ir tas, kurš atrod profesionāli konkrētajā jomā, spējot šo profesionāli vadīt un motivēt darīt vēl,” akcentē Ināra Giela.

Ar ko Jūs nodarbojaties pēc studiju beigšanas? Kāda ir Jūsu darba ikdiena?

Nevienu dienu neesmu strādājusi par sabiedrisko attiecību speciālisti, bet visa mana darba dzīve grozās par un ap komunikāciju ar klientiem. Studijas absolūti nekādā veidā fiziski neietekmēja manu darba dzīvi, bet paplašināja redzesloku un zināšanas, kas deva iespēju lēnām augt no klientu apkalpošanas speciālista par zvanu centra vadītāju. Šobrīd strādāju lielā viesmīlības uzņēmumā un vadu gan centralizēto rezervāciju nodaļu Baltijā, gan decentralizēto rezervāciju speciālistu darbu Eiropas viesnīcās. Ikdiena ir ļoti dinamiska un spraiga, bet man tas ļoti patīk – vienmēr ir kāds izaicinājums un kas jauns, ko apgūt.

Kas Jūs aizrauj šajā jomā?

Man vienmēr ir bijis svarīgi, lai darba vide būtu dinamiska. Nekad nebūtu domājusi, ka nonākšu viesmīlības nozarē, bet tas ir kaut kas tāds, kas mani patiešām aizrauj.

Kā studijas Turībā ir ietekmējušas Jūsu karjeras virzību?

Kad izvēlējos studiju programmu, man nebija svarīgi iegūt grādu, bet tas, ko es iemācīšos. Tieši šī programma man iedeva labu pamatu, lai es spētu orientēties dažādās jomās – sākot ar komunikāciju, krīzes vadību, personāla vadību, aprēķinu veikšanu, integrēto komunikāciju uzņēmumā. Šīs prasmes ļoti palīdz ikdienā vadīt lielu nodaļu, analizēt situācijas, izsvērt riskus, plānot un korekti novadīt informāciju līdz darbiniekiem un klientiem. Tālajā 2013. gadā vadīju četru cilvēku komandu. Šobrīd man ir 20 cilvēku komanda, šeit - Rīgā uz vietas, kā arī 12 darbinieki dažādās Eiropas valstīs. Un būs vēl!
Pa šiem gadiem esmu mainījusi jomas, taču vienmēr palikusi uzticīga savam sirds darbam - klientu servisam un pārdošanai.

Ja būtu jāatceras viena lieta no visa studiju procesa un laika Turībā, kas prātā palicis visspilgtāk?

Mums bija lieliska studentu komanda, viens otru atbalstījām un daudz ko darījām kopā. Tas deva prieku un radīja sajūtu, ka varu visu.
Visspilgtāk atmiņā palicis filozofijas eksāmens. Tik daudz biļešu un tik daudz vārdu, uzvārdu atcerēties bija viens no lielākajiem izaicinājumiem. Man vienmēr ir bijusi problēma ar cilvēku vārdu un uzvārdu iegaumēšanu. Kamēr neesmu ar šo cilvēku kopā pavadījusi kādu laiku, nespēju tos iegaumēt. Savukārt sejas atceros un atpazīstu pat pēc vairākiem gadiem.

Vai atminieties kādu spilgtu personību no sava studiju laika?

Mums kursā bija divas spilgtas personības - Jana Bunkus un Inese Lukaševska. Abas ir profesionāles un ļoti spilgtas personības.

Kādu padomu karjeras sākumā Jūs būtu devusi pati sev?

Pats svarīgākais ir sekot līdzi novitātēm un nekad neapstāties pie esošajām zināšanām. Vienmēr mācīties ko jaunu, ne tikai vienā jomā, bet arī citās, sev mazāk zināmās jomās. Tikai tā var noturēties darba tirgū un attīstīt savu karjeru.

Kurš ir bijis Jūsu karjeras lielākais pagrieziena punkts? Kādēļ?

Brīdis, kad es sapratu, kā vadīt komandu un to, ka ir ļoti labi lasīt grāmatas, pārzināt teoriju. Jāatzīst, ka mācēt visu praktizēt dzīvē ir daudz, daudz grūtāk. Ir svarīgi nebaidīties kļūdīties un atzīt savas kļūdas, būt patiesai. Šo trīs lietu apzināšanās mainīja manu skatu un attieksmi pret apkārtējiem. Tas ļoti palīdz komandas vadībā.

Jūsu nozares lielākie izaicinājumi?

Latvijas viesnīcām viens no lielākajiem izaicinājumiem ir atrast tirgu, ko piesaistīt. Savukārt Eiropas viesnīcām vislielākais izaicinājums ir izprast konkrētās valsts tirgu, tā attīstību un savu vietu šajā tirgū. Viens no lielākajiem izaicinājumiem gan Latvijā, gan Vācijā ir kvalificēti un strādāt griboši darbinieki. Situācija ir nedaudz uzlabojusies, salīdzinot ar to, kā bija īsi pēc aktīvā Covid perioda. Mūsu uzņēmums sāka strauji paplašināties, bet kvalificētus speciālistus atrast bija praktiski nepiespējami. Pieņēmām darbā ar pamatzināšanām pārdošanā vai klientu servisā un ieguldījām resursus apmācībās. Šobrīd biežāk darbam piesakās ar iepriekšēju pieredzi viesmīlības jomā, taču kandidātu zināšanu līmenis ir diezgan zems, un vēlme strādāt vēl zemāka. Ir jāmeklē citi risinājumi, kā nodrošināt viesiem nepieciešamo servisa kvalitāti atbilstoši zīmola prasībām.

Kur redzat sevi pēc 10 gadiem?

Nav ne jausmas! Man ļoti patīk tas, ko es daru, man patīk joma, kurā es darbojos. Nedaudz pasapņojot, redzu sevi kādā no starptautiskajiem lielo viesnīcu tīkliem vai, kas zina, ir vērts padomāt par savu viesnīcas tīkla veidošanu.

Kā vislabāk rīkoties stresa situācijās? Kā pati tās risināt?

Esmu diezgan liels nemiera gars, visu gribu tūlīt un tagad. Ja tas neizdodas, man ir stress. Ļoti palīdz tas, ka ikdienā tiek uzturēta noteikta lietu kārtība. Ir svarīgi nevis reaģēt uzreiz, bet prātā izanalizēt riskus, ieguvumus un zaudējumus, atrast sabiedrotos un palīgus.
Piemēram, man valde pasaka, ka uz rītdienu viņiem nepieciešams prezentēt prezentāciju par ceturkšņa sasniegumiem. Zinu, ka datus no vienas sistēmas varu iegūt ātri, no citas ātrāk izdodas manai kolēģei, bet prezentācijas viegli var uztaisīt ar mākslīgā intelekta palīdzību. Palūdzu kolēģei datus no vienas sistēmas, pati eksportēju no otras, un mākslīgais intelekts no šiem datiem uztaisa brīnišķīgu prezentāciju. Līdz darba dienas beigām viss gatavs, un nākamajā dienā mierīgu sirdi eju prezentēt valdei sasniegumus.

Kādām īpašībām ir jāpiemīt labam vadītājam?

Tur ir vesela gūzma īpašību, kurām jāpiemīt labam vadītājam. Svarīgākā prasme ir atlasīt komandu, kas tiešām vēlēsies strādāt, pratīs sadarboties un spēs viens otru atbalstīt, papildināt. Kad tas izdarīts, tad sākas vadītāja izaicinājums - jāspēj apmācīt, iedvesmot, korekti komunicēt, sniegt atgriezenisko saiti, deleģēt darbus atbilstoši katra darbinieka prasmēm, saliedēt, uzmundrināt, stingri uzstādīt robežas, skaidri definēt uzdevumus un, kad nepieciešams, uzrotīt piedurknes un iesaistīties ikdienas darbu veikšanā.

Kas ir Jūsu mīļākā vieta uz zemes? Kādēļ?

Jūras krasts – vienalga, kurā pasaules malā, ka tikai jūras krastā. Jūra nomierina, dziedē, izdzen ārā visas sliktās domas, sagurumu un ar savu skaistumu reibina.

Kas ir Jūsu dzinējspēks?

Mana ģimene – viņi mani atbalsta un motivē, liek domāt kreatīvi un pēc katra kritiena atkal piecelties un mēģināt atkal.

Jūsu ieteikums studēt gribētājiem?

Izvēlēties gudri savu studiju programmu – ar skatu nākotnē (vai pēc 10 gadiem profesija vēl vispār varētu eksistēt. Lai gan pie tik dinamiski mainīgas vides ir jārēķinās, ka visu mūžu vienā jomā nostrādāt nevarēs). Izpēties, kas vēl ir iekļauts studiju programmā (vai es iemācīšos tikai teoriju, vai aizejot uz jaunu darba vietu šajā jomā man būs arī sapratne, kas patiešām man ir jādara, kāpēc un kā to izdarīt vislabāk, efektīvāk. Izpētīt vai būs gana plašs redzes loks, lai man būtu iespēja kļūt par augtas raudzes profesionāli).

Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!