Jaunumi
Starptautiskā mārketinga un pārdošanas vadību turpmāk varēs studēt arī e-studijās
Liekot akcentu uz starptautisko uzņēmējdarbības vidi un radot iespēju studijas ērtāk apvienot ar darbu, Biznesa augstskola Turība ar 2024./2025. mācību gadu ir pilnveidojusi starptautiskā mārketinga un pārdošanas vadības studiju programmu, piedāvājot to apgūt arī tālmācībā jeb e-studijās.
E-studiju priekšrocība ir tā, ka studijas var uzsākt jebkurā brīdī, līdz ar to ir iespēja studēt sev ērtā laikā un vidē, saņemt pasniedzēju konsultācijas un kārtot eksāmenus attālināti. Nepilna laika studijas tālmācībā notiks latviešu valodā, un to ilgums ir 4,4 gadi, iegūstot profesionālo kvalifikāciju – tirgvedības (mārketinga) vadītājs.
"Studiju procesa digitalizācija un plašā interneta pieejamība ļauj studentiem mācīties no jebkuras vietas Latvijā vai pasaulē. Virkne jaunu tehnoloģisko risinājumu dod iespēju augstskolai sagatavot speciālistus, kuru izglītība atbilst mūsdienu starptautiskā darba tirgus prasībām.
“Biznesa pamatprincips ir peļņa, ko var iegūt tikai pārdodot, bet veiksmīgas pārdošanas pamatā ir mārketings, kas nodrošina gan zināšanas par tirgu, gan veido preces virzību tirgū. Šobrīd uzņēmumu, kas darbojas tikai Latvijas tirgū, paliek arvien mazāk, tāpēc lielāks uzsvars noteikti tiek likts uz starptautisko biznesa vidi, kas nozīmē apgūt zināšanas un prasmes starptautiskajā mārketingā,” uzsver Uzņēmējdarbības vadības fakultātes profesore, programmas “Starptautiskā mārketinga un pārdošanas vadība” direktore Iveta Liniņa.
Pēc profesores teiktā, liels uzsvars studiju saturā ir vērsts uz digitālo vidi, papildinot esošo studiju kursu “Digitālais mārketings” ar jauniem studiju kursiem kā, piemēram, “Digitālās prasmes” un “Digitālie mediji”. Tāpat studiju programma paplašināta ar pārdošanas procesu vadību, neierobežojoties tikai ar tirdzniecības nozari.
Šajā studiju programmā var iegūt mārketinga un pārdošanas vadītājiem nepieciešamās kompetences un izpratni par patērētāju vides dinamiku un uzņēmējdarbību kopumā, kas noderēs gan profesionālajā darbā, gan arī palīdzēs attīstīt personiskās īpašības.
Biznesa augstskolas Turība studiju laikā akcents ir vērsts uz profesionālajām zināšanām (60% – prakse, 40% – teorija), jo ar savām zināšanām un pieredzi dalās pasniedzēji – nozares profesionāļi. Tāpat tiek piedāvātas daudzveidīgas prakses iespējas, jo augstskolai ir plašs sadarbības uzņēmumu tīkls. Šādu darba tirgū pieprasītu, starptautiski atzītu izglītību novērtē Latvijas darba devēji, jo jau ilggadēji Turība ierindojas topa trijniekā kā darba devēju ieteiktākā augstskola.
2024./2025. mācību gadā studijas jau ir sākušās, bet vēl septembrī var paspēt “ielekt” klātienes studijās, atliek vien tiešsaistē pieteikties studiju programmai “Starptautiskā mārketinga un pārdošanas vadība” un noslēgt studiju līgumu. Savukārt e-studijas šajā programmā vari uzsākt jebkurā brīdī.
Uzņēmējdarbības vadības fakultātes studiju programmu “Starptautiskā mārketinga un pārdošanas vadība” vada profesore, programmas direktore Iveta Liniņa ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi mārketinga un pārdošanas vadībā. Tāpat viņa kā atzīta eksperte darbojas vairākās nozares asociācijās – viņa ir Latvijas Tirgotāju asociācijas domes locekle, Uzņēmējdarbības nozares ekspertu padomes locekle, Latvijas Ekonomistu asociācijas biedre un biedrības “Turības Mentoru Asociācija” mentore. Profesore ir arī Latvijas zinātnes padomes eksperte ekonomikas, uzņēmējdarbības, mediju un komunikācijas jautājumos.
Esam apkopojuši piecus iemeslus, kādēļ studēt starptautisko mārketingu un pārdošanas vadību?
Profesionālās iespējas: Mārketinga joma ir plaša un daudzveidīga, piedāvājot dažādas profesionālās iespējas. Sākot no digitālā mārketinga un reklāmas līdz produktu pārdošanai un zīmolvedībai, mārketinga profesionāļi ir pieprasīti dažādās nozarēs gan vietējos, gan starptautiskajos uzņēmumos. Mārketinga studijās var apgūt tādus kursus kā, piemēram, e-komercija, digitālais mārketings, dizaina domāšana, līderība un biznesa ētika, zīmolvedība.
Radošums un inovācijas: Mārketingā ir nepieciešama kreativitāte un spēja domāt inovatīvi. Izstrādājot jaunas reklāmas kampaņas, produktu konceptus vai zīmolu stratēģijas, vari attīstīt savas radošās spējas.
Sapratne par patērētājiem: Mārketinga studijas palīdzēs iegūt dziļāku izpratni par patērētāju uzvedību, vēlmēm un vajadzībām, lai veidotu efektīvas mārketinga stratēģijas mērķauditorijas piesaistei. To piedāvās tādi studiju kursi kā, piemēram, “Patērētāju rīcība tirgū”, “Tirgus izpētes metodes”, “Tirgus segmentēšana”, “Integrētā mārketinga komunikācija” u.c.
Komunikācijas prasmes: Mārketinga un pārdošanas vadītājiem ir jāspēj efektīvi komunicēt gan rakstiski, gan mutiski. Studējot mārketingu, varēsi attīstīt spēju veidot skaidru un pārliecinošu ziņojumu, kas piesaista klientus vai patērētājus. Studiju laikā varēsi apgūt prezentācijas mākslu, laika plānošanu, problēmjautājumu risināšanu, starpkultūru komunikāciju, kā arī sociālo un vadības psiholoģiju.
Stratēģiska domāšana: Mārketingā un pārdošanā ir svarīgi veidot ilgtermiņa stratēģijas, lai sasniegtu uzņēmuma mērķus. Studijas palīdzēs attīstīt stratēģiskas domāšanas prasmes, kas noderēs ne tikai mārketingā un pārdošanā, bet arī vispārējā biznesa kontekstā, jo studijās apgūsi, piemēram, stratēģisko, finanšu, personāla un kvalitātes vadību.