- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Top pētījums par jauniešu sociālo mediju lietošanas paradumiem
Sociālie mediji ir vieta, kur šobrīd notiek viss – diskusijas, komentāri, ziņas, jaunumi, iepirkšanās un citas aktivitātes. Kādi ir jauniešu sociālo mediji lietošanas paradumi – to pēta Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes Komunikācijas studiju virziena vadītāja Jana Bunkus un Starptautiskās komunikācijas vadības studentes Angelīna Bičkoviča un Anda Modre.
“Mūsdienās paaudžu atšķirības, it sevišķi sociālo mediju lietošanā, ir izteiktākas, kā jebkad. Tās izpaužas ne tikai dzīvesveidā un uzskatos, bet arī sociālo mediju lietošanas paradumos. Bieži dzirdām sakām: jaunieši tikai to vien dara, kā sēž telefonos un publicē informāciju sociālajos medijos. Apskatot pirmos pētījuma starprezultātus, es vēlētos šo izteikumus apšaubīt,” uzsver Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus.
Pasaules dati liecina (Meltwater), ka 2024. gadā jauniešiem vecumā no 16 līdz 24 gadiem vispopulārākā sociālo mediju platforma ir Instagram. Kopumā kā populārākais sociālo mediju lietošanas iemesls tiek minēts saziņa ar ģimeni un draugiem. Savukārt zemo 15. vietu ieņem iemesls – publicēt par sevi informāciju, kas citām lietotāju grupām ir gana augstāk.
Pētījuma rezultāti tiks prezentēti šī gada 27. novembrī Turības Komunikācijas virziena organizētajā Komunikācijas dienā, kā arī Biznesa augstskolas Turība Zinātniskajā konferencē “Uzņēmējdarbības attīstības radars 2025”, kas notiks 2025. gada 19. martā.
Ikviens jaunietis vecumā no 18 līdz 25 gadiem ir aicināts aizpildīt pētījuma aptauju: https://forms.gle/w44iVQGt4bJc7D1w8
Anketa angļu valodā: https://forms.gle/JRgP1Xu7poFdcSo1A