- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
- Uzņemšana
- Studentiem
- Augstskola
- Fakultātes
- Filiāles
- Zinātne
- Kontakti
Jaunumi
Zīmola “Milzu!” radītājs Enno Ence: Spēja manevrēt ir pamatprasme izdzīvošanai biznesā
Uzņēmumi dzimst no idejām, tie ir kā dzīvi organismi, kuri izmanto savus resursus, lai attīstītos un pilnveidotos mūžīgi dinamiskajā biznesa vidē. Laba ideja ir sākums, taču ir jādefinē tālākie soļi, lai ideju pārvērstu par produktu. “Ir jāizprot savas un savas komandas stiprās puses, ilgi un cītīgi jāstudē tirgus, kā arī vajadzīgs skats no malas.”
Sistematizācija un izpratne par savām kompetencēm
Pirms ķerties pie grandiozu ideju īstenošanas ir jāizprot savas, savu darbinieku un uzņēmuma kompetences un pieejami resursi, ar kuriem strādāt. Bieži uzņēmējiem ir lieliskas idejas, taču tie atduras pret to, ka pietrūkst kompetences vai resursi to realizēšanai. Vadītājam ir jābūt izpratnei par to, kas ir pieejams uzņēmuma resursu un finanšu ziņā, kā arī darbinieku spējas un prasmes pirms laisties avantūrās, kuras var izmaksāt ļoti daudz naudas, laika un resursu. Vajadzētu izpētīt, vai tas ir izdarāms ar uzņēmumā pieejamo resursu klāstu, zināt kur ko meklēt, un atrast pareizos cilvēkus idejas realizācijai.
Ar gadiem radošums nepazūd
Strādājot ar dažādām vecuma grupām, varu secināt, ka arī darbiniekiem, kam ir tendence būt radošiem, ar lielāku gadu stāžu radošums nepazūd, gluži pretēji, tiem ir lielāka degsme un uzņemšanās izvirzīt un pilnveidot savas idejas, jo ir jau iekrāta pieredze, darbojoties dažādās sfērās, tādēļ jau ir skaidrāks virziens un soļu attīstība, nekā tas būtu jaunietim. Jauniešiem ir daudz ideju, bet iesaku izvēlēties mentoru, kas palīdzēs idejas realizācijai, iepazīstinās ar biznesa vides īpatnībām un dinamiku, kā arī palīdzēs strukturēt uzņēmuma pamatni ar visām nepieciešamajām zināšanām.
Uzņēmums ir dzīvs organisms
Jāskatās uz uzņēmumu kā uz dzīvu organismu ar visām tā īpatnībām, līdzīgi kā cilvēks arī uzņēmums pieņem lēmumus ar tajā brīdī pieejamajiem resursiem, lai iegūtu vislabāko rezultātu. Uzņēmums, līdzīgi kā cilvēks, ir jūtīgs pret pārmaiņām un dažādiem ārējiem faktoriem, kas var ietekmēt tā darbību, tādēļ ir vajadzīga konstanta uzraudzība un uzlabojumi posmos, kuri nenes pietiekamu atdevi. Dažkārt krīze uzņēmumiem ir nepieciešama, lai virzītu attīstību un prasmi pielāgoties jebkādiem apstākļiem.
Spēja manevrēt ir pamatprasme izdzīvošanai biznesā
Biznesa vidē ir ļoti daudz nenoteiktības, tādēļ spēja iedziļināties, apjaust un manevrēt caur visādām krīzēm un situācijām, ir būtiska pamat prasme, lai uzņēmums spētu būt ilgtspējīgs un strādātu ar peļņu. Prasmīgām uzņēmējam ir jāspēj paredzēt iespējamos riskus un krīzes situācijas, lai mazinātu zaudējumus un gūtu peļņu pārmaiņu procesā. Pēdējo gadu notikumi parāda, ka prasmīgi uzņēmumi spēj krasi mainīt savu darbību un produktu klāstu, lai pielāgotos pieprasījumam un pārvērš krīzes situāciju peļņā.
Rīcība ir visa sākums
Ikvienam var būt ģeniālas idejas un grandiozi plāni attiecībā uz uzņēmējdarbību, taču, ja tās dzīvo prātā vien, tad, visticamāk, arī tur paliks. Pats galvenais, sākot jebko, ir rīcība, jo tā veicinās nākamo soļu attīstību un jau strukturē ceļu uz mērķa sasniegšanu. Vajadzētu sākt ar savu ideju pierakstīšanu, jo tas mudinās par to domāt katru reizi, kad paskatīsies uz šiem pierakstiem, jo ģeniālas idejas ikdienas steigā bieži tiek aizmirstas tikai tādēļ, ka to nepieraksta.