Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība ar specializāciju “Digitālā komunikācija”

Profesionālā bakalaura studiju programma

Reģistrējies studijām tiešsaistē
Grāds: Profesionālais bakalaura grāds komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadībā.
Kvalifikācija: Sabiedrisko attiecību vadītājs
Studiju ilgums: 4 vai 4,3 gadi
Studiju valoda: Latviešu
Prakse: Sabiedrisko attiecību, komunikācijas, integrētā mārketinga un digitālās komunikācijas uzņēmumos, start-up uzņēmumos, individuālajos influenceru projektos u.c.

Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība ar specializāciju “Digitālā komunikācija”

Sabiedriskās attiecības ir visātrāk augošā nozare, ņemot vērā pasaules straujo attīstību tieši komunikācijas jomā. Laikā, kad strauji pieaudzis komunikācijas līmenis arī internetā, ir būtiski apgūt modernas un mūsdienām atbilstošas zināšanas ne tikai sabiedriskajās attiecībās, bet arī digitālajā komunikācijā.

Specializācijā “Digitālā komunikācija”, papildus pamata programmai, tiek īstenoti seši studiju kursi:

  • Digitālā komunikācija - viss par un ap esošo digitālo vidi;
  • Influenceru mārketings - par stratēģijām, tendencēm, elementiem un labākajiem Latvijas un pasaules piemēriem;
  • Digitālās komunikācijas satura veidošana - studentiem tiks mācīts gan satura mārketings, gan dažādi rīki kā saturu visatbilstošāk integrēt digitālajā vidē;
  • Digitālās komunikācijas kampaņas – par kampaņām un to, kā veiksmīgāk tās organizēt;
  • Digitālās komunikācijas psiholoģija – kursā tiks runāts par auditoriju uzvedību un cilvēku digitālās vides lietošanas iezīmēm: digitālās lasīšanas paradumiem, krāsām un to ietekmi, reakcijām uz tekstu, video un citiem materiāliem, utt;
  • Multimediji.

Sabiedriskās attiecības ir nozare, kurā strādājot nepieciešamas labas iemaņas darbā ar cilvēkiem, rakstīšanas prasmes, ātra reakcija un plašs redzesloks. Sabiedrisko attiecību speciālists ir vadības līmeņa speciālists, tāpēc ikdienas darbs ir dinamisks, bet tajā pašā laikā atbildīgs – tajā ir visplašākās iespējas izpausties arī radoši, tāpēc šajā bakalaura studiju programmā iekļauti visi topošajiem komunikācijas profesionāļiem nepieciešamie studiju kursi sabiedriskajās attiecībās, integrētajā mārketinga komunikācijā, mārketingā, reklāmā, medijos, datu aizsardzībā, vides komunikācijā, runas prasmē un starppersonu komunikācijā, šodien tik ļoti būtiskajā aspektā – komunikācijas pētījumu metodēs, globalizācijā, Eiropas Savienības jautājumos, starpkultūru saskarsmē, multimedijos, ētikā, lietišķajā etiķetē un daudzos citos.

Studiju programmā iesaistīti vadošie komunikācijas profesionāļi, savukārt, specializācijā “Digitālā komunikācija” pasniedzēju loku papildina arī influenceri, kas ļauj studentiem pilnvērtīgi apgūt jaunākās tendences digitālā satura veidošanā.

Lai studiju process būtu ne tikai teorētisks, bet tajā būtu iespēja apgūt arī praktiskās iemaņas, studentiem tiek nodrošināta iespēja darboties ar multimedijiem, veidojot gan podkāstus, gan video, blogus un citu vizuālo komunikāciju. Iemaņu nostiprināšanai studenti praktizējas arī dažādos uzņēmumos.

Studiju programmu vada Jana Bunkus – komunikācijas zinātņu maģistre ar vairāk nekā 16 gadu praktisko pieredzi sabiedriskajās attiecībās. Jau desmit gadus darbojas Latvijas Asociācijā sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP), kur darbojusies arī asociācijas valdē.

Bakalaura studiju programma “Komunikācijas un sabiedrisko attiecību vadība” ir akreditēta līdz 2027. gada 28. oktobrim.

Pēc sabiedrisko attiecību studiju absolvēšanas studenti var turpināt pilnveidot savas prasmes profesionālā maģistra studiju programmā “Sabiedriskās attiecības”, kā arī citās Biznesa augstskolas Turība piedāvātajās bakalaura vai maģistra studiju programmās.

Studiju formas:
- Pilna laika studijas dienā
- Nepilna laika studijas vakarā
- Nepilna laika studijas neklātienē
Apjoms kredītpunktos/ECTS:
160 KP (240 ECTS)
Studiju norises vieta:
Rīga

Karjeras iespējas

  • Sabiedrisko attiecību vadītājs uzņēmumos un organizācijās;
  • Komunikācijas vadītājs uzņēmumos, valsts vai pašvaldības iestādēs;
  • Komunikācijas projektu vadītājs;
  • Sabiedrisko attiecību vai integrētās mārketinga komunikācijas uzņēmuma īpašnieks un vadītājs;
  • Satura veidotājs vai influenceris. 

Studiju saturs

Oficiālais sabiedrisko attiecību studiju programmas saturs apskatāms ŠEIT.

1. studiju gads

Varēsi piedalīties reālos sabiedrisko attiecību projektos, veidot notikumus, kurus redz ziņu raidījumos vai sociālajos medijos. Tu uzzināsi, kā veikt pētījumus, noskaidrot sabiedrības vēlmes un veidot uzņēmuma reputāciju.

2. studiju gads

Būs iespēja sadarboties ar komunikācijas nozares praktiķiem visā pasaulē. Tāpat varēsi iegūt starptautisko pieredzi, izvēloties studēt Erasmus+ programmā vai veikt praksi kādā no Eiropas valstīm. Tu apgūsi mārketingu un uzņēmuma vadību, veidosi reklāmas saukļus un komunikācijas profesionāļu vadībā izpētīsi jauno mediju pasauli.

Šajā studiju gadā būs iespēja izvēlēties specializāciju “Digitālā komunikācija”.

3. studiju gads

Varēsi apgūt kādu no specializācijām – pasākumu organizēšana, stils un mode vai vizuālā komunikācija. Nodarbības notiks vadošo nozares ekspertu vadībā. Tu kļūsi par speciālistu integrētā mārketinga komunikācijā, varēsi izstrādāt un vadīt reālas kampaņas, strādāt ar vizuālās rediģēšanas programmām.

4. studiju gads

Apgūsi krīzes komunikāciju, pilnveidosi savas iemaņas un zināšanas meistarklasēs, ko vadīs sabiedrībā atzīti komunikācijas nozares profesionāļi. Šajā gadā Tu rakstīsi diplomdarbu, kas palīdzēs padziļināti pētīt nozari un attīstīt Tavu karjeru.

Studiju programmas saturs studiju laikā var tikt aktualizēts un mainīts, balstoties uz darba tirgus prasībām un Ministru kabineta noteikumiem.

Studiju maksa

Maksa norādīta uzsākot studijas no 1. studiju gada.

Studiju forma Valoda Ilgums Maksa
Pilna laika studijas dienā latviešu 4 gadi 2820 EUR
Nepilna laika studijas vakarā latviešu 4,3 gadi 2520 EUR
Nepilna laika studijas neklātienē latviešu 4,3 gadi 2420 EUR

Ik gadu apmēram 40% Biznesa augstskolas Turība studentu iegūst kādu no studiju maksas atvieglojumiem. Ieskaties ŠEIT un noskaidro, vai arī Tev ir iespēja studēt izdevīgāk.

Uzņemšanas prasības

Lai uzsāktu sabiedrisko attiecību studijas, pretendentam jābūt nokārtotam centralizētajam eksāmenam latviešu valodā, svešvalodā (angļu, vācu, franču vai krievu) un matemātikā.

Pretendentiem, kuri vidējo izglītību ieguvuši līdz 2004. gadam, jābūt sekmīgam vērtējumam attiecīgajos priekšmetos.

Informācija par uzņemšanas procesu un noteikumiem atrodama sadaļā “Uzņemšana”.

Vadošie mācībspēki

Beāte Katrīna Zeltiņa

Konsultācijas: pēc individuālas vienošanās 

Jolanta Derkevica - Pilskunga
Ph.D.

Docente

Konsultācijas: pēc individuālas vienošanās

Studiju kursi Rīgā
  • Krīzes komunikācija
  • Mediju komunikācija
  • Inovāciju komunikācija
  • Digitālais mārketings
  • Reklāma
Studiju kursi Talsos
  • Mārketings
  • Integrētā mārketinga komunikācija
  • Patērētāja uzvedība tirgū
  • Tiešā pārdošana
  • Zīmolvedība
  • Pārdošanas darba organizācija

PROGRAMMAS DIREKTORE

Mg.sc.comm. Jana Bunkus

Tālr.: +371 29170955

E-pasts: jana.bunkus@turiba.lv

Pieņemšanas laiks:

C korpusa 109. telpā pēc iepriekšējas vienošanās.

 

  • Komunikācijas nozares profesionāle jau vairāk nekā 20 gadus
  • Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem ilggadīga biedre un mentore
  • Komunikācijas uzņēmuma “J.B.Spark Communication” vadītāja
  • Biznesa augstskolas Turība Mentoru asociācijas locekle
  • Grāmatas “[Vieta grāmatas nosaukumam] Komunikācija” līdzautore
  • BNI (Business International Networking) biedre
Ja Tev ir kādi jautājumi, tad raksti mums
Mēs ar Tevi sazināsimies tuvākajā laikā!
Paldies, Tavs pieteikums nosūtīts veiksmīgi!